Kolokium Ilmuan Siri-2




sila klik pada iklan untuk paparan yang lebih jelas.


Assalamualaikum w.b.t


Sebagai makluman kepada semua mahasiswa/wi baru DPM Mansurah Sesi 2007/2008 khasnya dan amnya buat semua warga DPMM sekalian, di bawah seliaan Jawatankuasa Pelaksana Kolokium Ilmuan Sesi 2007/08 dengan kerjasama Unit Dakwah DPMM akan mengadakan satu program Kolokium Ilmuan untuk siri yang ke-2 bagi melahirkan lebih ramai lagi generasi ulama yang intelektual dan juga produktif dalam menyampaikan dakwah Islam.

Antara acara yang menarik sepanjang program ini ialah pembentangan kertas kerja ilmiah,diskusi kitab dan sebagainya dari pembentang jemputan yang dijemput khas,iaitu:-

  • al-Fadhil Us. Mohd Nazrul b. Abdul Nasir
  • al-Fadhil Us. Fakerie b. Muhyiddin
  • al-Fadhil Us. Nik Mohd Shahir b. Nik Saleh
Program tersebut akan diadakan sepertimana yang tertera pada iklan di atas. Bayaran kepada setiap peserta adalah sebanyak LE18.Untuk makanan sarapan dan juga jamuan tengah hari akan disediakan.Diharapkan agar sahabat-sahabat ahli DPMM baik yang baru mahupun yang lama,agar dapat menghadirkan diri pada hari program tersebut.

Sebagaimana berkata Saidina 'Ali K.W.H:

"Tidak ada kebaikan ibadah yang tidak ada ilmunya,dan tidak ada kebaikan ilmu yang tidak difahami dan tidak ada kebaikan bacaan kalau tidak ada perhatian untuknya."

Sehubungan dengan itu,semoga segala niat dan amalan kita yang ikhlas,dikira di sisi Allah S.W.T. Sama-samalah kita raikan majlis ilmu yang diadakan.

Sekian,untuk makluman.
Terima kasih.

" Memperkasa Generasi Ulama' "

" Gembleng Kekuatan Pasak Keilmuan "
Share this article :
 
MEMARTABAT KEILMUAN MEMIMPIN KESATUAN
Copyright © 2012. LAMAN RASMI : Dewan Perwakilan Mahasiswi Mansurah - All Rights Reserved
Template Created by MMC Mansurah
Proudly powered by Blogger