Laporan Raya Aidilfitri ( Syukur 1430 )

Sambutan Kesyukuran Rai Lebaran (SYUKUR 1430)

Photobucket

Majlis Bermula : 08:00
Majlis Berakhir : 22:00
Tarikh : 5 Syawal 1430 Hijriah bersamaan 24 September 2009
Tempat : Dewan Persada Jazirah Al-Ward (DPJA)
Anggaran Kehadiran : 60 siswa dan 108 orang siswi
Anjuran : Dewan Perwakilan Mahasiswa/wi Mansurah

Dif Kehormat :

1-Mohamad Azlan bin Alias - Badan Ekonomi merangkap pemangku Naib Presiden III PMRAM (BP angkat DPM Mansurah).
2-Mohd Yazid bin Pardi - Badan Pendidikan dan Komunikasi Bahasa PMRAM.
3-'Izzati Farhana binti Mahadzir - Bendahari HEWI (HEWI angkat DPM Mansurah).
4-Samihah binti Abdullah - Naib Setiausaha HEWI.
5-Shahidatul Akma binti Mohd Sya'ary - Naib Pengerusi HEWI 3 merangkap Unit Muhafazah.
6-Nor Hidayah binti Che Yusof - Naib Pengerusi HEWI 2 merangkap Unit Dakwah dan Pembangunan Insan.
7-Nur Mazni binti Ahmad Pauzi - Naib Pengerusi HEWI 1 merangkap Unit Perancang dan Panitia.
8-Norhafiza bt Abdul Wahab - Setiausaha HEWI merangkap pemangku Timbalan Pengerusi HEWI.


Satu program yang dinamakan Sambutan Kesyukuran Rai Lebaran (SYUKUR) 1430 Hijriah telah dapat diadakan dengan jayanya baru-baru ini. Program yang diadakan ini merupakan kesinambungan akiviti yang saban tahun diadakan bagi mengeratkan lagi ikatan ukhuwah sesama ahli DPM cawangan Mansurah di samping menyambut kedatangan Syawal yang mulia.Majlis ini bertujuan mengerat tautan ukhuwwah di semua peringkat dan menanam sikap susah senang dirasai bersama.

Pada tahun ini majlis diadakan pada hari yang sama dengan waktu yang berbeza bagi siswi, siswa dan pasangan berkahwin.Antara menu yang disajikan hari tersebut ialah nasi kerabu, nasi impit, dan kuih-muih beraneka jenis.

Waktu pagi bagi siswi bermula seawal jam 8 pagi dan mendapat sambutan daripada mahasiswi Pengajian Islam mahupun Perubatan. Majlis SYUKUR ini dimeriahkan juga dengan kunjungan siswi-siswi dari cawangan lain untuk sama-sama meraikan lagi majlis ini.Kemeriahan sambutan ini diserikan lagi dengan kedatangan tetamu kehormat dari HEWI PMRAM sendiri, iaitu Ustazah Nur Mazni binti Ahmad Pauzi, Ustazah Nor Hidayah binti Che Yusof, Ustazah Shahidatul Akma binti Mohd Sya'ary, Ustazah Norhafiza bt Abdul Wahab, Ustazah Samihah binti Abdullah, dan tidak ketinggalan HEWI angkat DPM cawangan Mansurah, Ustazah 'Izzati Farhana binti Mahadzir. Kemeriah ini ditambah lagi dengan ucapan-ucapan raya, kuiz aidilfitri, serta tayangan video raya.Tidak kurang pula dengan celoteh juruhebah jemputan khas dari kalangan ahli sendiri yang menggamat suasana majlis ini.Sesi jamuan bagi siswi berakhir pada jam 12:30 tengah hari.

Pada jam 2 petang, kelihatan kedatangan tetamu daripada kalangan mahasiswa hadir bagi menjamu selera memeriahkan lagi sambutan Syawal yang diadakan. Saudara Bazli Hazwan, Tajuddin dan Ibnu Sufian merupakan tetamu terawal yang sampai bagi menjamu hidangan raya yang telah disediakan. Suasana majlis diperingkat siswa ini juga telah disajikan dengan pemancaran slide ucapan-ucapan raya yang telah disampaikan oleh mahasiswa mahasiswa yang berada di sini. Kedatangan ahli siswa yang begitu ramai menyebabkan ada antara mereka yang terpaksa menunggu bagi menanti hidangan yang tidak mencukupi. Suasana meriah ini diserikan lagi dengan kedatangan tetamu kehormat daripada PMRAM Pusat iaitu Ustaz Mohamad Azlan bin Alias dan Ustaz Mohd Yazid bin Pardi. Sedikit ucapan selamat hari raya telah disampaikan oleh Ustaz Mohamad Azlan bin Alias selaku BP angkat DPM Mansurah. Suasana bermaaf-maafan juga kelihatan antara pimpinan sesama ahli dan ahli sesama ahli dalam mengikat ikatan ukhuwah yang terjalin. Majlis siswa ini selesai pada jam 5 petang.


Photobucket



Pada sebelah malamnya pula, majlis diteruskan lagi dengan kunjungan raya daripada pasangan yang berkahwin bersama anak-anak mereka. Majlis yang bermula jam 8 malam dihadiri lebih daripada 13 pasang suami isteri menambahkan lagi kemeriahan suasana berhari raya ini. Seusai jam 10 malam majlis berakhir dengan sesi fotografi bersama madam dan AJK HEWI DPMM.


Photobucket


Share this article :
 
MEMARTABAT KEILMUAN MEMIMPIN KESATUAN
Copyright © 2012. LAMAN RASMI : Dewan Perwakilan Mahasiswi Mansurah - All Rights Reserved
Template Created by MMC Mansurah
Proudly powered by Blogger