Kalam kepimpinan : Unit Kebudayaan Kesenian & Sukan

Alhamdulillah bersyukur kita kepada Allah Rabbul Jalil,Tuhan sekalian Alam yang telah menganugerakan kepada kita kehidupan di dunia ini, selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. penghulu sekalian Nabi yang diutuskan oleh Allah S.W.T sebagai hamba yang paling agung di atas muka bumi ini. Juga kepada sahabat baginda, Tabi’ Tabi’in serta para alim Ulama' yang melalui jalan ini.

Firman Allah Ta'ala : " Sesungguhnya yang benar-benar takut kepada Allah dari para hamba itu, adalah para alim Ulama'". ( Fathir : 28 )

Sahabat dan Sohabiah sekalian,

Sehingga ke hari ini, kita masih lagi diberi peluang untuk bersama-sama menuntut ilmu dengan para alim Ulama' di Pelembahan Nil ini. Sepertimana yang kita maklumi, bumi anbiya' ini telah banyak melahirkan ulama'-ulama' yang tersuhor di merata dunia. Turut dikenali sebagai gelaran “kiblat ilmu” yang banyak menyimpan khazanah pelbagai ilmu agama sama ada ilmu turathi mahupun ilmu moden. Justeru itu, amat rugilah jika sekiranya kita tidak merebut peluang yang
tersedia ada ini.

Teman seperjuangan yang dikasihi,

Pada saat ini kita berkumpul berpesatuan di bawah naungan Allah S.W.T adalah untuk membina dan mengukuhkan lagi persatuan kita yang seluruhnya bertanggugjawab menjaga kesatuan yang sedia kukuh ini, tanpa dirobek oleh mana-mana pihak. Oleh itu, Saya selaku ketua unit kebudayaan kesenian & sukan yang diberi amanah untuk menerajui tapuk kepimpinan Dewan Perwakilan Mahasiswa/wi Mansurah sesi 2009/2010 mengajak agar kita sama-sama bersatu dan mengeratkan silaturrahim antara kita. Di samping itu, usaha demi usaha perlu diteruskan untuk kita sentiasa istiqomah di dalam menuntut ilmu.

Saya sedari, Kepimpinan merupakan suatu amanah dan tanggungjawab yang berat dan memerlukan persiapan yang rapi serta kesabaran yang tinggi dalam melaksanakannya,tanpa kerjasama seluruh ahli DPMM siapalah kepimpinan.Tanpa kepimpinan tiada gunanya Persatuan. Namun begitu, di sini adalah medan latihan kepimpinan sebelum melangkah era perjuangan yang sebenar.

Sebelum mengakhiri bicara ini,saya mendoakan mudah-mudahan kita semua diberi kejayaan yang cemerlang di dalam apa jua bidang pengajian, Perubatan mahupun Pengajian Islam dan juga sentiasa komitmen baik masa senang mahupun susah agar kita terus mempertingkatkan prestasi Persatuan kita.

Salam ukhuwwah salam perjuangan, Akhukum fillah
MOHD DAUD BIN HASSAN,
KETUA UNIT KEBUDAYAAN,KESENIAN DAN SUKAN DPMM 2009/2010.
Share this article :

+ comments + 1 comments

Bila waliyullah berkata2, tersirat sejuta makna....

Post a Comment
 
MEMARTABAT KEILMUAN MEMIMPIN KESATUAN
Copyright © 2012. LAMAN RASMI : Dewan Perwakilan Mahasiswi Mansurah - All Rights Reserved
Template Created by MMC Mansurah
Proudly powered by Blogger