Bantuan Pembayaran Yuran Pengajian Master Universiti Al Azhar

KAHERAH, 15 Dis - Berdasarkan polisi Jamiyah Syariah seperti yang dimaklumkan, mana-mana mahasiswa yang telah berjaya melepasi peperiksaan percubaan kemasukan ke pengajian ijazah lanjutan (Master) Universiti Al Azhar boleh memohon pembayaran yuran pengajian sebagai menampung kewangan mereka.

Perkara ini ditegaskan pegawai Jamiyah Syariah ketika pertemuan bersama pihak PMRAM dan Jamiyah Syariah semalam. Berikut antara perkara yang perlu di sertakan dalam permohonan;

- Pengesahan atau tasdiq kemasukan ke pengajian ijazah lanjutan (Master) Uni. Al Azhar sahaja beserta salinan pengesahan tersebut.
- Satu salinan muka depan pasport
- Surat pengecualian pembayaran (izin dafa`) dari Syuun Kuliah

Hantar segera kepada Ketua Lajnah Kebajikan dan Kemanusiaan PMRAM untuk dilakukan proses permohonan pembayaran yuran pengajian dari pihak Jamiyah Syariah. Pembayaran ini hanya untuk mahasiswa Ijazah Lanjutan (Master) dari Universiti Al Azhar.

Saudara Mohd Farkhan ketika mengulas skim ini menyebut, yuran pengajian Ijazah Lanjutan Al Azhar setahun melibatkan pembayaran LE1050.

Ianya satu jumlah yang cukup besar walaupun tidak setanding Universiti lain seperti Universiti Kaherah dan Zamalik. Apa yang diharapkan, peluang baik ini wajar dimanfaatkan demi meringankan bebanan mahasiswa yang melanjutkan pelajaran dalam bidang master.

KEMANTAPAN FIKRAH MEMBINA SYAKHSIAH
Share this article :
 
MEMARTABAT KEILMUAN MEMIMPIN KESATUAN
Copyright © 2012. LAMAN RASMI : Dewan Perwakilan Mahasiswi Mansurah - All Rights Reserved
Template Created by MMC Mansurah
Proudly powered by Blogger