Berhati-hati Dengan Isu Keselamatan Dan Kes Kecurian


KAHERAH, 19 Mac
- Timbalan Presiden PMRAM, Saudara Muhamad Zuhaili Saiman mengingatkan agar semua mahasiswa/wi Malaysia yang sudah berada di Mesir, agar berhati-hati dengan isu keselamatan berkaitan demonstrasi yang dilancarkan oleh rakyat Mesir pada 25 Januari yang lepas, serta kes kecurian yang berlaku.


Jelas beliau, sehingga kini demonstrasi secara aman masih lagi berlaku di beberapa tempat seperti Dataran Tahrir dan dijangka akan berlarutan. Selain itu, mahasiswa/wi Malaysia juga diingatkan agar tidak berada berhampiran dengan lokasi-lokasi yang berdekatan dengan Kompleks Kerajaan Mesir.

Tambah beliau, pihak PMRAM sering berhubung dengan pihak kedutaan mengenai isu keselamatan yang melibatkan rakyat Malaysia di Mesir bagi mendapatkan maklumat semasa.

Berkaitan kes kecurian, beliau meminta mana-mana mahasiswa/wi Malaysia yang baru sampai di Mesir agar memeriksa barang-barang peribadi yang ditinggalkan semasa pulang ke Malaysia sebelum ini. Hal ini berikutan kadar kecurian yang berlaku sejak berlakunya demonstrasi semakin meningkat.

"Kita meminta agar semua mahasiswa/wi Malaysia mengambil perhatian 2 isu besar sekarang ini iaitu isu keselamatan dan kes kecurian. Kita minta agar semua mahasiswa/wi Malaysa mematuhi pekeliling yang telah dikeluarkan bagi menjamin keselamatan mereka sepanjang keberadaan mereka di Mesir serta mengambil berat akan keselamatan barang-barang kepunyaan mereka," tegas beliau.

Justeru, semua mahasiswa/wi Malaysia bolehlah mendapatkan maklumat terkini dengan merujuk kepada web rasmi PMRAM di www.pmram.org , atau terus menghubungi nombor telefon Presiden PMRAM di talian +20113771841.

Bagi kes kecurian, mahasiswa/wi Malaysia diminta untuk terus melaporkan kepada Presiden PMRAM di talian +20113771841 atau Naib Presiden III, merangkap Ketua Lajnah Kebajikan Dan Kemanusiaan, Saudara Farkhan Md Zain di talian +20142900215.

Rujukan: Web PMRAM
Share this article :
 
MEMARTABAT KEILMUAN MEMIMPIN KESATUAN
Copyright © 2012. LAMAN RASMI : Dewan Perwakilan Mahasiswi Mansurah - All Rights Reserved
Template Created by MMC Mansurah
Proudly powered by Blogger