Asean Cup Simbol Kebersamaan Persatuan Mahasiswa Islam Asia Tenggara


KAHERAH , 9 Okt - PMRAM kali ini menjadi tuan rumah bagi perjumpaan Ketua-Ketua Kontinjen Sukan bagi peringkat Tadhamun Mahasiswa Islam Asia Tenggara. Ketua Badan Kebudayaan , Kesenian dan Sukan PMRAM 2011 , Saudara Ibrahim bin Ani mewakili PMRAM dalam perjumpaan yang berlangsung di pejabat pentadbiran PMRAM pada pukul 10.00 pagi semalam.

Perjumpaan yang dihadiri oleh ketua-ketua kontinjen bagi setiap negara yang menjadi anggota bagi Tadhamun Mahasiswa Islam Asia Tenggara.
Diantara wakil kontinjen yang hadir ialah dari Thailand , Kemboja , Brunei , Indonesia dan Malaysia sebagai tuan rumah. Wakil dari negara Singapura dan Filipina tidak dapat hadir pada perjumpaan tersebut.
Antara agenda perbincangan yang dalam perjumpaan itu adalah mengenai Kejohanan Bola Sepak Piala Asean (Asean Cup) yang akan diadakan pada penghujung Oktober nanti.
Kesemua negara yang menjadi anggota Tadhamun Mahasiswa Islam Asia Tenggara akan mengambil bahagian dalam kejohanan yang akan diadakan itu nanti.PMRAM telah diberi penghargaan untuk menjadi tuan rumah kepada Kejohanan Bola Sepak Piala Asean (Asean Cup) yang akan diadakan itu nanti.
Dengan terjalinnya hubungan ini maka ianya akan mewujudkan satu kesepakatan dan kekuatan antara Persatuan-Persatuan Mahasiswa Islam Asean di Perlembahan Nil ini.
" PMRAM menyeru kepada semua ahli agar dapat turun ke padang memberi sokongan moral kepada pemain-pemain pasukan Malaysia yang mewakili PMRAM pada kejohanan itu nanti" ujar Saudara Ibrahim bin Ani ketika ditemui semalam .



KEMANTAPAN FIKRAH MEMBINA SYAHSIAH

Share this article :
 
MEMARTABAT KEILMUAN MEMIMPIN KESATUAN
Copyright © 2012. LAMAN RASMI : Dewan Perwakilan Mahasiswi Mansurah - All Rights Reserved
Template Created by MMC Mansurah
Proudly powered by Blogger