Perayaan suci umat islam di sambut meriah warga DPMM




6 November 2011 - Utubis Gadid,

Seluruh warga Mahasiswa dan Mahasiswi di sekitar mansurah turun padang sejak awal pagi lagi untuk sama-sama menyambut Aidiladha 1432H.

Solat sunat Aidiladha anjuran DPMM khas untuk mahasiswi diadakan di Dewan Persada Al-jazira Al-ward bermula jam 8 pagi.Khutbah raya disampaikan oleh saudara Firdaus.

Usai solat sunat hari raya,semua ahli DPMM dijemput hadir ke tempat penyembelihan untuk bersama menyaksikan sendiri upacara ibadah korban yang disertai ahli DPMM. Sembelihan diadakan dihadapan Markaz Banat Utubis Gadid di dalam stor milik arab tempatan.

Sebanyak 2 ekor unta dan 13 ekor kambing berjaya ditumbangkan pada hari tersebut.Rekod baru juga tercipta pada majlis korban tahun ini apabila 2 orang akhawat turut serta dalam acara penyembelihan.

Kerjasama dari seluruh ahli DPMM amat memuaskan.Hampir kesemua warga DPMM hadir bersama bergotong royong melapah haiwan korban.
Tautan ukhuwah antara sesama ahli bertaut apabila mereka dapat bersua muka setelah lama tidak bertemu.

Proses lapahan dan pembahagian daging selesai kira kira jam 3 petang.Kesemua rumah ahli DPMM mendapat satu plastik daging dan terus diedarkan pada hari yang sama.
Pada waktu petang sedikit jamuan bagi pekerja akhowat diadakan dan malam untuk ikhwah. Secara keseluruhannya,KUBRA'11 ini berjaya.

oleh : Abdul Fattah bin Hamzah

KEMANTAPAN FIKRAH MEMBINA SYAKHSIAH
Share this article :
 
MEMARTABAT KEILMUAN MEMIMPIN KESATUAN
Copyright © 2012. LAMAN RASMI : Dewan Perwakilan Mahasiswi Mansurah - All Rights Reserved
Template Created by MMC Mansurah
Proudly powered by Blogger