DPM MANSURAH MENGALU-ALUKAN KEDATANGAN PERWAKILAN

Assalamualaikum w.b.t.

Segala puji bagi Allah s.w.t. Selawat dan salam buat junjungan Rasul s.a.w serta ahli keluarga baginda , para sahabat dan mereka yang menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

Apabila menyebut "Air Mata Mansurah" sudah tentu ia merujuk pada sejarah yang pahit bagi Dewan Perwakilan Mahasiswa/wi Mansurah dan Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir. Peristiwa itu adalah pembatalan Konvensyen DPM kali pertama yang diadakan di Mansurah pada tahun 1995 akibat sikap tidak bertanggungjawab dan kurang senang dengan kesatuan ahli yang ditunjukkan ketika itu.

Kini Konvensyen DPM kembali buat kali ke-empat pada September ini setelah DPM Mansurah menjadi tuan bagi tiga kali berturut-turut. Konvensyen pada kali ini yang bakal berlangsung di Tanta akan menjadi sejarah baru dalam era kebangkitan mahasiswa. Sudah tentu fokus konvensyen pada kali ini tertumpu pada isu berkaitan survival dan hak mahasiswa.

Saya selaku pengerusi mewakili seluruh saf kepimpinan dan ahli Dewan Perwakilan Mahasiswa/wi Mansurah mengucpakan selamat datang kepada seluruh perwakilan dan delegasi gerakan mahasiswa ke Konvensyen PMRAM dan DPM kali ke 4 yang bakal kita jayakan dengan kesatuan yang kukuh dan kefahaman yang jelas.

Mudah-mudahan pertemuan kita menghasilkan gerak kerja yang sama sesuai dengan Satu Fikrah Satu Amal.

Sirru Ala Barakatillah

Kemantapan Fikrah Membina Syakhsiah

Muhammad Aliffudin Bin Ramlee
Pengerusi
Dewan Perwakilan Mahasiswa/wi Mansurah
Sesi 2011/2012
Share this article :
 
MEMARTABAT KEILMUAN MEMIMPIN KESATUAN
Copyright © 2012. LAMAN RASMI : Dewan Perwakilan Mahasiswi Mansurah - All Rights Reserved
Template Created by MMC Mansurah
Proudly powered by Blogger