KENYATAAN PENGERUSI : DPM MANSURAH KECEWA DENGAN ETIKA KERJA ENCIK KHAIRI.

Segala pujian bagi Allah s.w.t. Selawat dan salam buat junjungan nabi kita , Saiyidina Muhammad s.a.w dan para ahli keluarga baginda , para sahabat dan merek-mereka yang mengikuti langkah perjuangan baginda hingga ke akhir kiamat.

Saya selaku Pengerusi Dewan Perwakilan Mahasiswa/wi Mansurah(DPM Mansurah) melahirkan rasa kecewa dengan tindakkan salah seorang pegawai di Education Malaysia Egypt (EME) iaitu Encik Khairi Jalalluddin yang bertindak diluar etika sebagai penjawat awam.

Laporan yang saya terima ialah tindakkan Encik Khairi Jalalluddin tidak mahu melaksanakan tugas beliau sebagai seorang penjawat awam dengan memberikan syarat kepada beberapa mahasiswa/wi mansurah yang hendak mendapatkan pengesahan terjemahan sijil dengan menyertai konvokesyen anjuran EME dan Kedutaan Besar Malaysia Kaherah (KBMK).

Bagi pihak DPM Mansurah , saya telah memberikan makluman dan mendapat respon daripada Presiden Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) , Al Fadhil Ustaz Zuhaili Bin Saiman berkenaan isu ini. Presiden PMRAM telah bersama-sama dengan Naib Presiden II Ustaz Mohd Solehuddin Bin Mohd Sapien telah berjumpa dengan Encik Khairi Jalalluddin bagi mendapatkan penjelasan daripada Encik Khairi Jalalluddin berkaitan dengan aduan mahasiswa/wi mengenai ketetapan mendaftar Konvokesyen EME sebelum mendapat tanda tangan dan pengesahan terjemahan.

Hasil daripada perjumpaan tersebut , PMRAM memaklumkan bahawa ketetapan mendaftar Konvokesyen EME sebelum mendapatkan pengesahan terjemahan merupakan cadangan di peringkat Encik Khairi Jalalluddin sahaja bukan ketetapan daripada pihak EME.

Saya mengalu-alukan kesudian ahli-ahli DPM Mansurah untuk memberikan aduan bagi masalah ini. Insya Allah DPM Mansurah komited untuk membantu dengan pertolongan dari Allah s.w.t.

Kemantapan Fikrah Membina Syakhsiah

Muhammad Aliffudin Bin Ramlee
Pengerusi Dewan Perwakilan Mahasiswa/wi Mansurah
Sesi 2011/2012
Share this article :
 
MEMARTABAT KEILMUAN MEMIMPIN KESATUAN
Copyright © 2012. LAMAN RASMI : Dewan Perwakilan Mahasiswi Mansurah - All Rights Reserved
Template Created by MMC Mansurah
Proudly powered by Blogger