Zikir : Ihya' Lail Juma'ah

Photobucket

Utubis Jadid, 15 Oktober 2009
: Majlis Ihya' Lail Juma'ah yang diadakan setiap minggu anjuran Unit Dakwah dan Pembangunan Insan DPMM disambut baik oleh ahli DPMM. Ini menunjukkan bahawa ahli DPMM amat menggemari majlis-majlis zikir dan mengingati Allah diadakan.

Majlis Ihya' Lail Juma'ah ini yang kebiasaan diadakan bacaan surah yasin dan surah-surah yang ditetapkan seperti difahami ahli. Namun pada sesi ini, sedikit kelainan. Majlis pada kali ini mengajak ahli beramai-ramai untuk berzikir.

Photobucket

Turut disediakan pada majlis Ihya' tersebut seperti ruangan penyampaian maklumat dari seluruh AJKT sesi 2009/2010. menunjukkan kepimpinan sentiasa bersama ahli dalam menyampaikan segala perkembangan terkini.

Disamping itu, berikutan kes cubaan pihak Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah JPMK menggagalkan program Bacaan Kutub Sittah, pada malam tersebut kami momohon solat hajat beramai-ramai bermunajat kepada Allah supaya program mendekati para Ulama' dan
menghayati ilmu agama ini tidak dibatalkan.

Selesai sahaja solat hajat, dihidangkan kepada hadirin dengan jamuan ringan yang disediakan oleh pihak Muslimat.

Photobucket

Majlis diakhiri dengan jayanya pada jam 9.00 malam. Diharap kepada mereka yang berkelapangan, dapat menghadirkan diri pada minggu seterusnya. Marilah kita menghidupkan hati kita dengan berzikir kepada Allah, mendekatkan diri kepada Allah dan sentiasa mengingati antara satu sama lain.
Share this article :
 
MEMARTABAT KEILMUAN MEMIMPIN KESATUAN
Copyright © 2012. LAMAN RASMI : Dewan Perwakilan Mahasiswi Mansurah - All Rights Reserved
Template Created by MMC Mansurah
Proudly powered by Blogger