[LAPORAN] KOLOKIUM ILMUAN SIRI KE-6 (GRADUASI)


LAPORAN KOLOKIUM ILMUAN SIRI KE-6 (GRADUASI)

                     DPJA – 21 FEBRUARI bersamaan 11 Rabiul Akhir 1434H Unit Dakwah dan Pembangunan Insan DPMM sesi 2012/2013 telah berjaya menganjurkan kolokium ilmuan siri ke-6 (graduasi) sekaligus menutup tirai siri kolokium yang diadakan seawal siri pertama. Program yang mensasarkan mahasiswi qiraat ini dihadiri seramai 22 orang. Penyertaan juga dibuka kepada ahli pengajian islam lama dan ahli perubatan. Program kolokium ini terus mengekalkan tema “membina genarasi rabbani” sebagai wadah kesinambungan mahasiswi baru untuk melengkapkan diri dengan pengisian yang membantu serta membimbing mereka menjadi mahasiswi yang yang bijak menghadapi ummah kelak seterusnya membantu melahirkan golongan-golongan yang mampu meneruskan keberlansungan DPM dan PMRAM itu sendiri.

    Program bermula pada pukul 7.15pagi dengan kehadiran peserta diikuti dengan majlis perasmian yang dirasmikan oleh Ustaz Subki Zakaria (Naib Setiausaha Agung merangkap ketua lajnah pendaftaran PMRAM).

             Majlis diteruskan dengan pembentangan kitab ‘Apa Erti Saya Menganut Agama Islam bahagian II yang disampaikan oleh ustaz Subki Bin Zakaria.Majlis beralih dengan diteruskan pembentangan kertas kerja ‘Kesatuan Dalam Gerakan Mahasiswa Islam’ dengan disampaikan oleh ustaz Ibrahim Bin Ani (mantan Ketua Badan Kebudayaan Kesenian dan Sukan PMRAM).

Bersempena dengan kolokium graduasi,barisan kepimpinan hewi DPMM juga tidak ketinggalan mengadakan persembahan nasyid buat tatapan peserta yang hadir.
Sebelum majlis sampai ke penghujungnya,para peserta disajikan dengan beberapa tayangan video dan penyampaian hadiah kepada para peserta. Pengumuman peserta terbaik sepanjang kolokium siri petama hingga siri terakhir dianugerahkan kepada Nik Nadhrah Binti Abdul Nasir. Majlis penutup berakhir dengan bacaan doa dan sesi bergambar pada pukul 1.45 petang.

Disediakan oleh,
Setiausaha Kolokium Ilmuan
DPM Mansurah 2012/13


MEMARTABAT KEILMUAN MEMIMPIN KESATUAN
Share this article :
 
MEMARTABAT KEILMUAN MEMIMPIN KESATUAN
Copyright © 2012. LAMAN RASMI : Dewan Perwakilan Mahasiswi Mansurah - All Rights Reserved
Template Created by MMC Mansurah
Proudly powered by Blogger