HIMPUN : PMRAM Memberikan Sokongan Penuh


KAHERAH, 17 Okt - Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) memuji tindakan yang diambil oleh NGO-NGO Islam bagi melaksanakan satu himpunan besar-besaran yang dinamakan Himpunan Sejuta Umat (HIMPUN) bagi menerangkan kepada masyarakat Malaysia khususnya umat Islam berkenaan mempertahankan akidah.



HIMPUN
bakal diadakan pada 22 Oktober ini di Stadium Shah Alam dan kini direkodkan lebih 30 NGO yang bersama-sama dengan Himpunan Sejuta Umat.

PMRAM
mewakili suara anak-anak Malaysia di Mesir menyuarakan sokongan penuh terhadap HIMPUN kerana ia melibatkan isu yang penting dalam Islam iaitu akidah.

PMRAM
turut menyeru kepada semua umat Islam di Malaysia agar sama-sama melibatkan diri dalam HIMPUN yang bakal berlangsung pada 22 Oktober ini.

PMRAM
melihat HIMPUN yang bakal diadakan ini sangat bertepatan dengan masa sekarang ekoran isu murtad yang amat meruncing di Malaysia apabila baru-baru ini Menteri di Jabatan Perdana Menteri Dato Seri Jamil Khir memaklumkan bahawa Mahkamah Syariah menerima 863 kes permohonan menukar status agama Islam dari tahun 2000 sehingga 2010.

Bahkan
dilihat pada sejarah yang lalu apabila kes murtad antara kes Nor Aisyah Bukhari dan Mohamad Syazani Yusof merupakan satu petanda buruk kepada betapa goyahnya pegangan akidah bagi masyarakat Islam di Malaysia.

Begitu
juga, apabila dilaporkan dalam akhbar bahawa terdapat guru yang menjadi agen kristianisasi kepada anak-anak murid di sekolah.

"PMRAM menyokong penuh terhadap HIMPUN bagi memberikan kesedaran terhadap mempertahankan akidah, lebih-lebih lagi apabila kita merujuk kes-kes murtad yang berlaku di Malaysia amat membimbangkan. Selain itu PMRAM turut berpandangan bahawa HIMPUN ini mesti diadakan berkala dan mesti memaksimumkan gerak kerja dalam isu akidah apabila kita melihat lebih 30 NGO boleh bersatu dalam HIMPUN," ujar Presiden PMRAM saudara Muhamad Zuhaili bin Saiman .

"PMRAM turut menyeru kepada masyarakat Islam di Malaysia khususnya mahasiswa/wi Mesir yang sudah pulang ke Malaysia untuk bersama-sama menyertai HIMPUN pada 22 Oktober ini," respon beliau.


KEMANTAPAN FIKRAH MEMBINA SYAHSIAH

Share this article :
 
MEMARTABAT KEILMUAN MEMIMPIN KESATUAN
Copyright © 2012. LAMAN RASMI : Dewan Perwakilan Mahasiswi Mansurah - All Rights Reserved
Template Created by MMC Mansurah
Proudly powered by Blogger